فیزیوتراپی مهربان
مرکز تخصصی فیزیوتراپی غرب تهران (سعادت آباد)

 

آدرس مرکز: تهران، سعادت آباد، سرو شرقی، کوچه رشادت، کوچه اقبال ملی، پلاک ۱، ساختمان فرهنگ، طبقه اول، واحد ۳

مشاوره تغذیه و لاغری

ممکن است که به دلایل شخصی بخواهید وزن کم کنید. یا ممکن است برای بهبود سلامتی تان نیاز به کاهش وزن داشته باشید. این کار می تواند ریسک مشکلات خاصی مثل بیماری قلبی و دیابت نوع دوم را کاهش دهد. همچنین کاهش وزن می تواند فشار خون شما و سطح کلسترول تان را کاهش دهد و علائم بیماری هایی که دارید را کاهش دهد و مانع آسیب های ناشی از اضافه وزن شود.
در هر صورت، عوامل متعددی وجود دارد که می توانند بر تلاش های شما برای کاهش وزن تاثیر بگذارند. این موارد شامل تغییر رژیم غذایی، انجام تمرینات ورزشی و تغییر سبگ زندگی است. ابزار ها و نکاتی وجود دارد که شما را در این مسیر هدایت می کنند. علاوه بر این، باید بدانید که از چه کارهایی دوری کنید. بهتر است که با متخصصی در این رابطه پیش از شروع یک برنامه رژیم و تمرینی جدید صحبت کنید. متخصصین مرکز فیزیوتراپی شهران می توانند به شما برای یک برنامه رژیم غذایی و تمرینی به شما کمک کنند و پیشرفت شما در این زمینه را همراه با درنظر گرفتن ایمنی و سلامتی شما مورد بازبینی قرار دهند. به یاد داشته باشید که حتی تغییرات کوچک می توانند تفاوت زیادی در سلامتی شما ایجاد کنند.

مشاوره لاغری شهران

جهت آشنایی با مشاوره تغذیه و لاغری، خواندن این مقاله را پیشنهاد می دهیم. شما می توانید جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله از فهرست زیر کمک بگیرید.


فهرست
مشاوره تغذیه و لاغری مسیری به سوی سلامتی
تغذیه
ورزش
سبک زندگی
نکات مهم در رابطه با لاغری
پرسش هایی که بهتر است در رابطه با اضافه وزن از مشاور خود بپرسید 

 

مشاوره تغذیه و لاغری مسیری به سوی سلامتی

علاوه بر صحبت با پزشک، کارهای دیگری هم هست که باید پیش از شروع رژیم خود انجام دهید. شما باید به برنامه کاهش وزنتان متعهد باشید. این مسئله را با افراد نزدیک به خود در میان بگذارید. آنها می توانند پیگیر پیشرفت شما باشند و شما را حمایت کنند.

هنگامی که بحث کاهش وزن مطرح می شود، سه واقعیت مهم وجود دارد که باید آنها را از پیش بدانید. اولین واقعیت وزن شما است. دومی شاخص توده بدنی یا BMI است. BMI مبتنی بر وزن و قد شما است. پزشکان BMI را بهترین معیار ریسک سلامتی شما می دانند. در واقع، اصطلاحات اضافه وزن و چاقی مبتنی بر BMI هستند. فرد دارای BMI بین 25 تا 30 دارای اضافه وزن به شمار می آید. فرد دارای BMI بیشتر از 30، چاق به حساب می آید. هر چه BMI شما بیشتر باشد، ریسک ابتلای شما به یک بیماری مرتبط با اضافه وزن بیشتر است که این بیماری ها می تواند دیابت نوع دو یا بیماری قلبی باشد. پزشک BMI شما را محاسبه می کند.

سومین واقعیتی که باید بدانید، دور کمر شما است. چربی بدن اغلب در ناحیه معده شما جمع می شود. این چربی برای سلامت شما به نسبت چربی ران و باسن شما خطرناک تر است. به همین دلیل، دور کمر شما یک ابزار ارزشمند است.

با برنامه غذایی و ورزشی تعیین شده توسط فیزیوتراپیست های کلینیک فیزیوتراپی مهربان برای مدیریت بیماری های ناشی از اضافه وزن، مراجعین می توانند بهبود های قابل توجهی از نظر درد و ظرفیت عملکردی خود را ببینند و مانع عود دوباره مشکل شوند. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره با شماره 02126741456 تماس بگیرید. 

 

تغذیه

به طور کلی، شما باید کالری کمتری نسبت به کالری مصرفی بدنتان بخورید تا لاغر شوید. برخی غذاها کالری بیشتری نسبت به سایر غذاها دارند. برای مثال، غذاهایی دارای چربی و قند زیاد، کالری زیادی دارند.

اگر کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی بدنتان بخورید، بدنتان این کالری ها را به صورت چربی ذخیره می کند. نیم کیلو چربی حدود 3500 کالری دارد. برای کاهش نیم کیلو چربی در هفته، شما باید 3500 کالری کمتری مصرف کنید. با تقسیم این میزان کالری بر روزهای هفته، باید روزی 500 کالری کمتر مصرف کنید. برای مثال می توانید مصرف نوشابه را کنار بگذارید. این مورد به تنهایی 350 کالری در روز را کاهش می دهد. همچنین می توانید 3500 کالری را در یک هفته بسوزانید. می توانید این کار را با انجام تمرینات ورزشی یا انجام فعالیت های بیشتر انجام دهید. اکثر افراد ترکیبی از هر دو را انجام می دهند. اگر این کار را برای هفت روز انجام دهید، می توانید نیم کیلو چربی در هفته کم کنید.

بیشتر متخصصین معتقد هستند که نباید بیش از 1 کیلو در هفته کم کرد. اگر بیش از یک کیلو در هفته کم کنید، به معنی کاهش آب و توده عضلانی بدنتان در عوض چربی ذخیره شده هست. این کار موجب می شود که انرژی کمتری داشته باشید و وزن از دست رفته تان باز گردد. 

تغذیه و لاغری

 

ورزش

هم افراد بالغ و هم کودکان باید به طور مرتب فعالیت بدنی داشته باشند. این کار برای کاهش وزن و حفظ سلامتی مهم است. با فیزیوتراپیست خود در این باره مشورت کنید. وی برنامه ورزشی مشخص و شخصی برای شما تنظیم خواهد کرد و به شما در انجام تمرینات و یادگیری آنها کمک خواهد کرد.

تخصصین ما همگی آموزش دیده و در زمینه مشاوره برنامه های لاغری متخصص و مجرب هستند. پس از دریافت این برنامه، متخصصین به شما کمک می کنند تا با اراده بتوانید وزن خود را کاهش دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی با شماره 02126741456 تماس حاصل فرمایید. 

 

سبک زندگی

ممکن است که لازم شود که تغییراتی را در زمان بندی رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود انجام دهید. مثلا برای انجام ورزش، صبح زود بیدار شوید یا حتما برای خودتان نهار آماده کنید تا فست فود یا غذاهای آماده را نخورید. همراه با انجام رژیم و ورزش، باید تغییرات دیگری نیز در سبک زندگی تان بدهید. خواب کافی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. خواب روی هورمون های بدن شما تاثیر بگذارد. هورمون هایی که به شما می گویند گرسنه یا سیر هستید. باید میزان استرس خود را کاهش دهید. متخصصین، استرس را با افزایش وزن مرتبط می دانند. 

 

نکات مهم در رابطه با لاغری

هنگامی که برنامه کاهش وزن خود را آغاز می کنید، مواردی را باید به یاد داشته باشید. در سر راه کاهش وزن شما ممکن است موانع متعددی قرار داشته باشد یا اقدام شما ممکن است در ابتدا منجر به افزایش وزن شود. همچنین باید دقت کنید که از چه کسی برنامه مشاوره رژیم و تغذیه می گیرید. برنامه کاهش وزن شما باید ایمن و موفق باشد.

نکات مهم در رابطه با لاغری

فیزیوتراپی مهربان با داشتن متخصصین و کارشناسان مجرب آماده ارائه خدمات مشاوره ای رژیم تغذیه و تمرینات ورزشی برای کاهش وزن است. برای اطلاعات بیشتر و تعیین وقت مشاوره با 02126741456 تماس بگیرید. 

 

پرسش هایی که بهتر است در رابطه با اضافه وزن از مشاور خود بپرسید

• آیا برنامه کاهش وزن من ریسک هایی در بر دارد؟
• اهداف کاهش وزنم را چگونه تعیین کنم؟
• BMI هدف من باید به چه میزان باشد؟
• اگر بیشتر از یک کیلو توصیه شده در هفته کاهش وزن داشته باشم، چه رخ می دهد؟
• آیا لازم است قرص های مکمل به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزنم مصرف کنم؟
• هنگامی که به وزن مورد نظرم رسیدم، چگونه وزنم را ثابت نگه دارم؟


ارسال سوال و دیدگاه

ساعت کاری فیزیوتراپی مهربان

ساعات مطب

صبح ها (همه روزه)
09:00 الی 13:00

عصرها (غیر از پنجشنبه ها)
16:00 الی 20:30


رزرو نوبت

021-26741456

0218 195 0991

 

علت درد و سوزش بین دو کتف چیست؟ درد وسط دو کتف - علت درد بین دو کتف پشت - درمان درد ستون فقرات بین دو کتف - درمان درد ستون فقرات بین دو کتف
علت های شایع بی حسی در پاها + درمان علت بی حسی در پاها چیست - چرا بی حسی در پاها را باید جدی بگیریم - آشنایی با درمان بیحسی پاها
درمان سر و گردن رو به جلو + بهترین حرکات اصلاحی سر و گردن به جلو - ناهنجاری شانه به جلو - پیشگیری از سر به جلو - تمرینهای اصلاحی برای سر به جلو