فیزیوتراپی آسیب های رباط و تاندون

یکی از خدماتی که در مرکز فیزیوتراپی دکتر مهربان ارائه می شود، ارائه خدمات پیشرفته در راستای درمان و فیزیوتراپی تشخیص و درمان آسیب های تاندون و رباط است. متخصصین مرکز فیزیوتراپی دکتر مهربان با تجربه بالای خود و در اختیار داشتن جدیدترین تجهیزات فیزیوتراپی روز دنیا می توانند به شما در تشخیص و درمان آسیب های رباط و تاندون به شما کمک کنند. در همین راستا مقاله ای در مورد فیزیوتراپی آسیب های رباط و تاندون برای شما آماده کرده ایم که امیدواریم مفید واقع شود. جهت دسترسی به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر کمک بگیرید.

آسیب های رباط و تاندون
در جلسات فیزیوتراپی چه اتفاقی می افتد؟
پیچ خوردگی رباط ها
فیزیوتراپی قبل از جراحی
فیزیوتراپی بعد از جراحی
روش های جایگزین جراحی

آسیب های رباط و تاندون

ممکن است شما ورزشکاری باشید که در حین بازی یا تمرین آسیب دیده باشید یا در حین راه رفتن معمولی لیز خورده اید و پایتان پیچ خورده است. به هر نحوی که آسیب دیده باشید، فیزیوتراپی می تواند نقش کلیدی در بهبودی شما بازی کند.

این کار توانایی از دست رفته شما را باز می گرداند و به شما کمک می کند که مفصل آسیب دیده تان را حرکت دهید و دردتان را کاهش می دهد. همچنین می تواند مانع مشکلات و آسیب های دائمی شود.

آسیب های رباط و تاندون

در جلسات فیزیوتراپی چه اتفاقی می افتد؟

فیزیوتراپیست شما از تکنیک های درمانی فیزیوتراپی متفاوتی برای کاهش درد و تقویت تعادل، قدرت و انعطاف پذیری شما استفاده می کند. همچنین ممکن است در صورت نیاز از تجهیزات تمرینی مانند دوچرخه یا تردمیل استفاده کند.

وی همچنین ممکن است آسیب شما را با کمپرس سرد یا گرم درمان کند. روش های دیگری که فیزیوتراپیست ممکن است برای درمان شما به کار برد، شامل تحریک الکتریکی، اولتراسوند یا ماساژ درمانی است.

همچنین تمریناتی را به شما خواهد داد تا در خانه انجام دهید. حتما به انجام این تمرینات پایبند باشید. همگام با تمریناتی که در جلسات درمانی خود انجام می دهید، این تمرینات خانگی به شما کمک می کنند تا هر چه بهتر و سریع تر بهبود یابید.

مرکز فیزیوتراپی مهربان به‌عنوان مجهزترین فیزیوتراپی غرب تهران، آماده ارائه خدمات پیشرفته فیزیوتراپی برای درمان آسیب های تاندون و رباط به شما عزیزان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره با شماره 02126741456 تماس بگیرید.

پیچ خوردگی رباط ها

رباط ها، نوارهای قدرتمند بافتی هستند که استخوان ها را به همدیگر متصل می کنند و تعادل و ثبات مفصل شما را حفظ می کنند. برای مثال، رباط زانو، استخوان ران را به استخوان درشت نی متصل می کند که راه رفتن و دویدن شما را ممکن می کند.

به کشیدگی یا پارگی رباط، پیچ خوردگی گفته می شود. پیچ خوردگی معمولا در قوزک پا، زانوان یا در زمان شکستگی مچ دست رخ می دهد. یکی از رایج ترین آسیب های رباط زانو، آسیب رباط صلیبی جنوبی (ACL) است. در نیمی از موارد آسیب دیده، برای حل مشکل باید متوسل به انجام جراحی شد.

پزشک شما ممکن است از شما بخواهد که قبل از جراحی، به نزد فیزیوتراپیست بروید. در این صورت، فیزیوتراپیست تمرینات و اهداف خاصی را بنا به شرایط شما برایتان تعیین خواهد کرد.

فیزیوتراپی قبل از جراحی

• عمل بهبود حرکت مفصل شما: که در واقع افزایش حدود حرکتی مفصل است. فیزیوتراپیست به شما تمریناتی را می دهد که ممکن است شامل سواری بر دوچرخه ثابت یا کشش دهی پاهایتان باشد.

• کاهش ورم: یکی از روشهای درمان خانگی کشیدگی تاندون پا برای کاهش ورم و کشیدگی تاندون، گذاشتن یخ بر روی مفصل است تا گردش خون در ناحیه آسیب دیده بهبود یابد. زانوی خود را بالاتر از قلبتان بیاورید و روی آن یک کیسه یخ بگذارید. زانو بند و تمرینات افزایش دامنه حرکتی مفصل نیز می توانند به کاهش ورم کمک کنند.

• حفظ قدرت عضله: تعداد ست های تمرینی و تکرار آنها بسته به آسیب شما متفاوت خواهند بود اما تمرینات می توانند شامل بلند کردن پا، اسکات، کشش پا، پرس پا یا مواردی از این دست باشند.

چنانچه شما هم دچار آسیب در تاندون یا رباط خود شده‌اید، می‌توانید از متخصصان مرکز فیزیوتراپی مهربان مشاوره بگیرید. مرکز فیزیوتراپی مهربان با در اختیار داشتن تیمی تخصصی و جدیدترین دستگاه‌های روز دنیا هم‌اکنون به‌عنوان مجهزترین فیزیوتراپی غرب تهران آماده ارائه خدمات تخصصی فیزیوتراپی به شما همشهریان عزیز است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02126741456 تماس حاصل فرمایید.

فیزیوتراپی بعد از جراحی

هدف فیزیوتراپی پس از جراحی ، بازگرداندن عملکرد طبیعی مفصل شما در کوتاه ترین زمان ممکن است.

فیزیوتراپیست برنامه ای مناسب شما برایتان تهیه خواهد کرد که می تواند به سبک زیر اجرا شود:

هفته اول تا سوم: هدف شما افزایش دامنه حرکتی مفصل و حرکت بدون استفاده از عصای زیر بغل است. تمرینات می توانند شامل بلند کردن وزنه، دوچرخه سواری با استفاده از دوچرخه ثابت و بلند شدن بر روی پاشنه یا پنجه باشد.

هفته چهارم تا ششم: تمرینات تعیین شده را باید انجام دهید تا انعطاف پذیری مفاصلتان را افزایش دهید. هدف شما، بازگرداندن راه رفتن تان به حالت طبیعی است. تمریناتی مانند لانج اصلاح شده یا استپ آپ توصیه می شوند. همچنین ممکن است انجام تمرینات کششی یا پرس پا نیز توصیه شوند.

هفته هفتم تا شانزدهم: هدف شما دستیابی به دامنه حرکتی کامل مفصل در حین ممانعت از افزایش ورم یا درد است. تمریناتی مانند راه رفتن بر روی تردمیل یا شنا ممکن است توصیه شوند.

فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو

روش های جایگزین جراحی

اگر برای مثال در حین ورزش به تاندون آشیل تان آسیب رسانده باشد یا تاندون کشکک یا تاندون بازویتان آسیب دیده باشد، سریعا به سر گزینه جراحی نپرید. فیزیوتراپی می تواند راهی برای بهبود آسیب شما باشد.

فیزیوتراپی، درمان معمول آسیب تاندون اشیل است که بزرگترین تاندون در بدن شما است و در میان تاندون ها دچار بیشترین آسیب می شود. فیزیوتراپیست برنامه ای را با اهداف، چالش ها و نیازهای فردی شما برایتان تنظیم خواهد کرد.

یک برنامه معمول ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• تمرینات کششی و انعطاف پذیری برای کمک به بهبود کامل تاندون و ممانعت از درد در طی بلند مدت
• تمرینات قدرتی برای کمک به بازسازی قدرت دوباره تاندون و ممانعت از آسیب های آتی
• درمان به کمک اولتراساند برای بهبود گردش خون که می تواند به روند درمان کمک کند
• ماساژ درمانی برای تقویت انعطاف پذیری و گردش خون و ممانعت از آسیب در آینده
• فعالیت های استقامتی مانند دوچرخه سواری با استفاده از دوچرخه ثابت
• آموزش حفظ تعادل و چابکی

تمام این تمرینات همچنین شامل تمرینات در خانه می شود. اگر درمان خود را ادامه دهید، زودتر می توانید به انجام فعالیت هایی بازگردید که آروزی انجامشان را دارید.

تمرینات ورزشی برای درمان آسیبهای رباط و تاندون

چنانچه شما یا یکی از نزدیکانتان دچارپارگی یا آسیب در رباط یا تاندون شده اید، می توانید جهت دریافت وقت مشاوره و معاینه با شماره 02126741456 تماس بگیرید. فیزیوتراپی مهربان آماده ارائه خدمات با مجهزترین دستگاه ها و پیشرفته ترین متد روز دنیا به شما عزیزان است.