فیزیوتراپی مهربان
مرکز تخصصی فیزیوتراپی غرب تهران (سعادت آباد)

 

آدرس مرکز: تهران، سعادت آباد، سرو شرقی، کوچه رشادت، کوچه اقبال ملی، پلاک ۱، ساختمان فرهنگ، طبقه اول، واحد ۳

فیزیوتراپی کشیدگی عضلات

فیزیوتراپی کشیدگی عضلات

تشخیص و درمان کشیدگی عضلات یکی از خدماتی است که در موسسه فیزیوتراپی دکتر مهربان ارائه می شود. معمولا مراجعین متعددی برای درمان این مشکل مخصوصا در میان ورزشکاران وجود دارند، که ما با روشهای نوین فیزیوتراپی طی چندین جلسه مشکلات این عزیزان را برطرف می کنیم.

جهت آشنایی با فیزیوتراپی کشیدگی عضلات، خواندن این مقاله را پیشنهاد می دهیم. شما می توانید جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله از فهرست زیر کمک بگیرید.


فهرست
کشیدگی عضلات
فیزیوتراپی کشیدگی عضلات
درمان های خاص کشیدگی عضلات 

 

کشیدگی عضلات

فیزیوتراپی می تواند به مشکل کشیدگی عضلات شما کمک کند. کشیدگی عضلات هنگامی رخ می دهد که یکی از عضلات شما بیش از حد کشیده یا پاره شود که نتیجه کشیدگی بیش از حد، فشار آوردن بیش از حد یا استفاده بیش از حد عضلات است.
اغلب کشیدگی عضلات در محل های زیر رخ می دهد:

عضلات ساق پا
• عضلات همسترینگ (بیشتر بخوانید: درمان گرفتگی ماهیچه های پشت ران (همسترینگ) با فیزیوتراپی)
• کمر
• عضلات شانه ها و بازو که معمولا تنیس بازان بیشتر از دیگر افراد به آن دچار می شوند و مبتلا به بیماری تنیس البو یا آرنج تنیس بازان می شوند.

نقاط رایج کشیدگی عضلات

 

فیزیوتراپی کشیدگی عضلات

در طی اولین جلسه، فیزیوتراپیست شما، سوالاتی را از شما خواهد پرسید تا مشخص شود چگونه عضله شما دچار کشیدگی شده است و شدت این آسیب به چه میزان است. باید دقیقا مشخص شود که شما چگونه به خودتان آسیب رسانده اید و آیا در حادثه خاصی دچار آسیب شده اید یا آسیب مکرری موجب بروز درد در شما شده است. فیزیوتراپیست درباره درد شما درست پس از وقوع آسیب پرسش خواهد کرد و این که آیا دچار حس از دست دادن قدرت یا حرکت شُدید یا خیر. از شما پرسش خواهد شد که چه چیزهایی موجب بدتر شدن درد شما می شوند و آیا قادر به کاهش درد خود بوده اید یا خیر. درباره داروهای مصرفی تان و آسیب های قبلی وارده به عضلاتتان نیز سوال خواهد شد.

پس از بررسی سابقه پزشکی تان، فیزیوتراپیست به معاینه جسمی شما خواهد پرداخت. وی در ابتدا مشاهده خواهد کرد که در ناحیه آسیب دیده ورم یا کبودی وجود دارد یا خیر. سپس عضله شما را لمس خواهد کرد تا دردناک ترین محل را تشخیص دهد. سپس به بررسی وجود هر گونه برآمدگی غیر طبیعی در ناحیه آسیب دیده خواهد پرداخت که می تواند نشانه رشته های عضلانی پاره شده باشد که نشان دهنده وضعیت جدی تری است. در نهایت از شما خواسته خواهد شد تا عضله خود را حرکت دهید تا مشخص شود به چه میزان می توانید از عضله خود کار بکشید و آیا حرکت عضله موجب احساس درد در شما خواهد شد یا خیر. برای کمک به تعیین شدت کشیدگی عضله، فیزیوتراپیست عضله شما را بدون مقاومت و به طور منفعلانه خواهد کشید و بررسی می کند چه مقدار می توانید در مقابل کشش مقاومت کنید و با عضله تان قدرت وارد کنید. اگر قادر به انجام این کار بودید، ممکن است از شما خواسته شود که فشار دادن، کشیدن، خم شدن، نشستن، ایستادن و پریدن را نیز انجام دهید تا کشیدگی عضلات شما ارزیابی شوند. در نهایت، مفاصل نزدیک به عضله آسیب دیده نیز بررسی می شوند تا از عدم آسیب به آنها اطمینان حاصل شود.

تشخص شدت کشیدگی عضلات

پس بررسی تاریخچه پزشکی تان و معاینه جسمی، شدت کشیدگی عضله شما مشخص خواهد شد. اگر دچار کشیدگی شَدید در عضلات اندام تحتانی تان شده باشد، ممکن است ملزم به استفاده از عصای زیر بغل شوید که فیزیوتراپیست شما نحوه استفاده از آنها را به شما یاد خواهد داد. قاعده کلی در این باره چنین است که در صورتی که بدون عصای زیر بغل، می لنگید بهتر است از این عصا استفاده کنید تا کشیدگی عضله شما بهبود یابد.

چنانچه شما هم دچار کشیدگی عضله شده اید، می توانید از متخصصان مرکز فیزیوتراپی مهربان مشاوره بگیرید. مرکز فیزیوتراپی مهربان با در اختیار داشتن تیمی تخصصی و جدیدترین دستگاههای روز دنیا هم اکنون به عنوان مجهزترین فیزیوتراپی غرب تهران آماده ارائه خدمات تخصصی فیزیوتراپی به شما همشهریان عزیز است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02126741456 تماس حاصل فرمایید.

به علاوه در صورت وقوع این آسیب در حین ورزش، ممکن است درباره اهداف ورزشی تان نیز سوال شود تا فیزیوتراپیست بتواند به شما کمک بیشتری در دستیابی به اهدافتان ارائه دهد.
فیزیوتراپیست شما، یک برنامه درمانی جامع را برایتان تدارک خواهد دید که مشکلات شما و اهداف مورد نظرتان را پوشش می دهد. رویکردهای درمانی متعددی برای کشیدگی عضلات وجود دارد که در ادامه بیان شده اند:

• کمپرس سرد یا گرم
اگر دچار درد و ورم هستید، فیزیوتراپیست شما ممکن است کمپرس سرد شامل بسته ای یخ را به مدت بیست دقیقه روی عضله شما قرار دهد تا ورم و درد شما را کاهش دهد، کمپرس گرم نیز پس از کاهش درد و ورم شما به کار خواهد رفت. این کار به نرم شدن عضلات و افزایش جریان خون در عضله آسیب دیده شما کمک می کند.

• مدالیتی های الکتروتراپی
مدالیتی های الکتروتراپی مانند دستگاه TENS یا اولتراساند ممکن است به کار روند. دستگاه اولترا ساند دستگاهی است که از امواج برای گرما دهی به بافت های عمیق تر و کمک به درمان استفاده می کند. TENS که مخفف محرک الکتریکی اعصاب به صورت زیر پوستی است، دستگاه کوچکی می باشد که جریان های الکتریسیته کم توانی را تولید می کند که از طریق الکترودها به پوست شما منتقل می شوند. TENS می تواند درد شما را کاهش دهد.

• تقویت بافت نرم
تقویت بافت نرم یا ماساژ درمانی می تواند به کاهش اسپاسم عضلات یا عضلات دچار کشیدگی کمک کند.

• کشش دستی
سفتی عضلات هنگامی رخ می دهد که عضلات برای مدت طولانی بی حرکت باشند یا از آنها استفاده نشود، که همچنین می تواند بر تحرک مفصل شما تاثیر بگذارد. کشش می تواند عضلات سفت شده را نرم کرده و انعطاف پذیری و گستره حرکتی شما را افزایش دهد. کشش می تواند به صورت دستی توسط فیزیوتراپیست شما انجام شود یا وی به شما یاد خواهد داد که در خانه چگونه تمرینات کششی را انجام دهید.

• تمرینات قدرتی
ضعف عضلات هنگامی رخ می دهد که شما عضلات خود را مدت زیادی حرکت نداده یا منقبض نکنید. تقویت عضلات شما می تواند شما را به فعالیت قبلی تان بازگرداند و مانع آسیب های آتی شود. تمرینات بر حسب سطح آمادگی بدن شما و عضلات تحت تاثیر داده می شوند.

• آموزش بیمار
فیزیوتراپیست درباره مشکلتان با شما صحبت خواهد کرد و به شما خواهد گفت که در چه مواردی باید جانب احتیاط را رعایت کنید و نکاتی را برای اجتناب از آسیب به شما یاد خواهد داد. همچنین ممکن است درباره اصلاحاتی در فعالیت های خانه یا محل کارتان با شما صحبت کند.

فیزیوتراپیست همچنین ممکن است درمان دیگری را برای مشکل خاص شما تجویز کند که ممکن است شامل موارد زیر باشند:

استفاده از بانداژ
نوار درمانی
توصیه به استفاده از یک وسیله برای کمک به راه رفتن مانند واکر یا عصای زیر بغل
اصلاح نحوه راه رفتن
توصیه به استفاده از آتل
اصلاح فرم بدن
اصلاح فعالیت ها

همچنین ممکن است آموزش هایی درباره مدیریت علائمتان در خانه به شما داده شود که شامل تمرینات خانگی است که می توانید آنها در خانه انجام دهید تا سرعت بهبودتان افزایش یابد. نوع کشیدگی عضله شما هر چه که باشد یا به خاطر آسیب وارده مجبور به جراحی شده باشید، فیزیوتراپی می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند. فیزیوتراپی شما را به فعالیت های معمولتان و بالاترین سطح عملکرد با حداکثر ایمنی و سرعت بازخواهد گرداند.

درمانهای ورزشی برای کشیدگی عضلات

برای درمان کشیدگی عضلات بهتر است از متخصصین مجرب در این زمینه کمک بگیرید. ما و همکارانمان در فیزیوتراپی مهربان (بعنوان مجهزترین مرکز فیزیوتراپی غرب تهران) درمان بیماری مراجعین را یکی از اصلی ترین اولویتهای خود قرار داده ایم.بر همین اساس فیزیوتراپی مهربان اقدام به خرید و وارد کردن جدیدترین تجهیزات فیزیوتراپی روز دنیا کرده است تا بدین وسیله بتواند در بهبود هرچه سریعتر مراجعین خود، قدمی هرچند کوچک بردارد. شما می توانید جهت دریافت وقت مشاوره و معاینه با شماره 02126741456 تماس بگیرید.

آشنایی با جدیدترین تجهیزات فیزیوتراپی روز دنیا


ارسال سوال و دیدگاه

ساعت کاری فیزیوتراپی مهربان

ساعات مطب

صبح ها (همه روزه)
09:00 الی 13:00

عصرها (غیر از پنجشنبه ها)
16:00 الی 20:30


رزرو نوبت

021-26741456

0218 195 0991

 

علت درد و سوزش بین دو کتف چیست؟ درد وسط دو کتف - علت درد بین دو کتف پشت - درمان درد ستون فقرات بین دو کتف - درمان درد ستون فقرات بین دو کتف
علت های شایع بی حسی در پاها + درمان علت بی حسی در پاها چیست - چرا بی حسی در پاها را باید جدی بگیریم - آشنایی با درمان بیحسی پاها
درمان سر و گردن رو به جلو + بهترین حرکات اصلاحی سر و گردن به جلو - ناهنجاری شانه به جلو - پیشگیری از سر به جلو - تمرینهای اصلاحی برای سر به جلو