تکنیک های فیزیوتراپی

از تکنیک های درمانی فیزیوتراپی برای درمان بسیاری از بیماری ها می توان بهره برد. استفاده از این تکنیک ها در اکثر موارد بیمار را از جراحی بی نیاز می کند. درمان های فیزیوتراپی شامل درمانهای سنتی مثل ماساژ درمانی، سرما و گرما درمانی، منوآل تراپی و ... است. برخی از روش های درمانی نیز با کمک تکنولوژی های روز به درمان انواع آسیبها و بیماری های استخوانی، مفصلی، عضلانی و غیره کمک می کنند. مگنت تراپی، اولتراسوند تراپی، شاک ویو تراپی، دیپ اوسیلیشن و ... نمونه هایی از درمان های مدرن فیزیوتراپی هستند.

برخی از درمان های فیزیوتراپی نیز بر پایه تمرینات ورزشی و تغییر الگوهای زندگی و اصلاح پوسچر یا وضعیت بدنی استوار است. فیزیوتراپیست ها بر اساس شرایط سنی، علت عارضه، شدت بیماری و وضعیت بیمار روش های درمانی را انتخاب می کنند. گاهی برای گرفتن نتیجه بهتر یا سریعتر ممکن است از چند روش فیزیوتراپی به طور همزمان برای بیمار استفاده شود. با مطالعه مقالات زیر می توانید با روشهای فیزیوتراپی و بیماری هایی که با این تکنیک ها درمان می شوند، آشنا شوید.